Alla inlägg den 10 september 2013

Av marianne - 10 september 2013 19:42

I våras ringde jag till grannkommunen o frågade efter jobb,chefen hade nyss kommit tillbaka efter grav.ledighet,så hon bad mej o ringa efter sem.Den 26aug ringde jag henne igen,då ville hon att vi skulle ses på fredagen.Var uppe o pratade ,lämnade cv o betyg.Hon avslutade mötet med o sej att hon skulle ringa min referens o sen höra  av sej.I fredags ringde hon o erbjöd mej timmanställning på natten inom äldreomsorgen  .Gissa om jag har svävat på moln i helgen.Trodde inte jag skulle få chansen.Den 1:e okt börjar mitt nya liv.


Sambon har fyllt år,han blev firad av fam o vänner  .Dagen efter firade mina föräldrar diamantbröllop  ,tänk o få 60 år tillsammans o få va friska.Inte alla förunnat.

"Bröllopsdagen"fick tyvärr lite en tråkig början,min käre morbror dog hastigt på morgonen.Han var så snäll o fin,vi kommer o sakna honom mycket.R:I:P käre morbror.  Mamma hade 6 syskon o nu är de bara två kvar.


Nästa vecka ska vi fira pappas 90 årsdag    ,en aktningsvärd ålder,är så roligt att han är fullständigt klar i huvudet,men så är hans stora intresse korsord o suduko.


Vilka underbara sensommardagar vi haft,härliga kvällar varmt o vindstilla,inga mygg.

Sambon har bytt tre fönster,huset blir så fint.Vilken skillnad snygga fönster gör.Själv har jag planterat lite,ska försöka få klart min rosberså,håller på o försöker bestämma vilka rosor den ska bestå av.Stilen kommer o bli romantisk,i vitt o rosa.


Ha det gott alla vänner.


Kramiz till er alla



Presentation


Välkommen till mapes blogg.
Jag blir glad för en kommentar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Bloggbesökare


Ovido - Quiz & Flashcards