Alla inlägg den 20 februari 2014

Av marianne - 20 februari 2014 20:50

Februari o vår i luften,HÄRLIGT.Tänk om våren börjar i mars o varar till juni,o sen sommar till okt,vilken dröm.Önska kan man ju.


Har jobbat ett par nätter.Är så glad att jag tog steget o sökte till annat jobb,tänk att kunna köra till jobbet med glädje,istället för med en stor klump i magen o fundera på om man ska vända o köra hem o sjukskriva sej.Det var inte kollegerna som orsakade den dåliga stämningen,de är toppen o det är alltid lika roligt o träffa dom,men andra faktorer gjorde att glädjen var borta.Har tur o få superfina kolleger nu oxå,de är så fina o måna om att man ska känna sej välkommen.


 

I trädgården är Snödropparna på väg o blomma,detta är bara en liten del av alla som växer i trädgården.


 

Dessa växer utanför köksfönstret,på norrsidan.

 

De som finns på slänten har kommit lite längre,o är snart helt utslagna.

 

Har målat lister ,som ska sättas upp i köket,mellan bänkskiva o kakel.

 

Överallt i krukor o gamla såskoppar har jag Pärlhyacinter,de ska ut i trädgården sen.

 

Amadeus,Pärlhyacinter o min fina Rosljusstake.Tre vackra ting.


Idag har vi haft ett växlande väder,sol o regn om vartannat o +5.Imorrn hoppas jag att listerna som jag målat kommer upp,så jag kan sätta tillbaka allt o sen börja o fixa till här,inför nästa helg.


Nu ska jag titta in till mina bloggvänner ,som jag har försummat de senaste veckorna.Förstår inte var tiden blir av.

Ha det gott alla vänner.


Kramiz till er alla.



Presentation


Välkommen till mapes blogg.
Jag blir glad för en kommentar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Bloggbesökare


Ovido - Quiz & Flashcards