Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av marianne - 19 augusti 2014 21:58

Idag körde vi norrut igen.Första stopp blev vid Margus,där brukar jag gå in,hittar alltid något fint,el.gott där.Köpte Buffégurka o saffransskorpor.Hittade två fina rosböcker,o nästa års almanack med gotlandsbilder.


Nästa stopp blev i Klintehamn,där jag träffade en fb.vän.Hon har en liten butik,där hon säljer Temperafärger,köpte pulver i grönt o blått.Ska bli spännande o måla med det.Fick gå husesyn i hennes fina hus,så många fina detaljer.Hon har bara bott där i tre år,så det ska bli roligt o få se hur mycket hon har hunnit med tills vi kommer nästa gång.Iår har jag träffat tre trevliga fbvänner på ön.Kerstin träffade jag när vi var över i våras,nu har jag mött Karin o Nillan,så trevliga vänner.Tack fb för dom.Har ett par bloggvänner,här på ön,hoppas jag får träffa dom oxå någongång.

Färden gick vidare upp till Visby.(Ja vi har varit där idag igen  ).Först stannade vi vid Norrgatt,o åt Tomatbulle m.ost,så gott.Köpte med några som vi kan äta imorrn.Sen ägnades resten av eftermiddagen,till o strosa runt.Många bilder blev det idag oxå,så jag får dela upp dom minst 2 gånger.Innanför muren var det skönt,där märkte vi inte av den starka blåsten.


 

Den vackra muren.

 

Efter raset för några år sedan,är de i full gång med o mura upp den igen.

         

På Gotland kan man se,vackra lock över gatubrunnar.Detta finns utan för Österport.

     

Tittar man lite högre upp,får man se många detaljer på husen.

         

Ännu en vacker port.

 

Närbild från förra bilden.

   



För många år sedan,hade vi tur o kunde gå upp på övervåningen i detta hus.Vackra vägg o takmålningar,o en fantastisk fin spis fanns i ett av rummen.


Blåsten river o sliter i tältet,hela husvagnen skakar,men det har inte kommit något regn ,solen har varit framme det mesta av dagen.Hoppas vinden mojnar under natten,är lite skönare o va ute om det är lugnare.


Ha det gott alla vänner.


Kramiz till er alla.




Presentation


Välkommen till mapes blogg.
Jag blir glad för en kommentar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Bloggbesökare


Ovido - Quiz & Flashcards