Alla inlägg den 21 september 2014

Av marianne - 21 september 2014 12:30

Efter en vecka med sommarvärme,har vi idag med regn.Gör inget att det blir en dag inne i soffan,ska jobba inatt,så jag får ändå ta det lugnt.


Varit mycket trädgårdsarbete denna veckan.Jag hinner inte få ett projekt klart,förrän jag planerar nästa.


Här följer lite bilder,från veckan som varit.


 

Tog en gammal dörr från annexet,som jag målat,ska bli en sänggavel,har jag tänkt.

 

Ett köksland,som jag ska ha pallkragar o odla i.I väntan på kantsten,har jag vikit upp kanterna på markväven,så inte singeln åker ut i gräsmattan.

 

Området är ca 3x8m,så jag tänkte få plats med en liten sittplats oxå.Sambon har gjort bänken,framför den blir det nog ett stenbord.

 

Rosen Flammentanz,har fått en klätterställning.

 

Sambon byggde det av armeringsnät o stolpar.

 

Rabarbern klippte jag ner helt,när vi skulle åka på sem.Hemma igen hade den vuxit sej stor o frodig igen.

 

Winchester Catedral är vacker tillsammans med perukbusken.

 

Solen lyser på Perukbuskens mörka blad.

 

Rosen Bonika.

 

Vallmon ger inte upp.Köpt på Gotland,för många år sedan.Jag får gräva upp ett nytt land o flytta den,passar inte in i rosenbersån.Den hamnde där när vi flyttade,för då hade jag inte gjort i ordning några rabatter.


Ha en skön söndag alla vänner.


Kramiz till er alla




Presentation


Välkommen till mapes blogg.
Jag blir glad för en kommentar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Bloggbesökare


Ovido - Quiz & Flashcards