Direktlänk till inlägg 4 oktober 2015

Trädgårdsbilder.

Av marianne - 4 oktober 2015 12:18

Igår hade vi sommarvärme,idag är det disigt,kanske solen kommer fram i em.Gick ut o tog lite bilder på trädgården,blir bättre när det inte är starkt solsken.

     

Gartenträume,såg att glömt skriva på bilden.

                   


Denna rabatt har jag nyss utökat.Hade tänkt att det skulle bli en perennrabatt,men rosorna smyger sej in även här.

Har satt Diamand Borden,Marvellous o Chapeau de Napoleon.Therese Bugnet växer mellan Forsythiorna sedan innan.


          

Lite höstplanteringar.

        

När bilderna skulle laddas upp,fick jag en katt i knät.


Sista dan på min lediga vecka,imorrn är det Apt,på em o sen har jag två nätters jobb o fredagsnatten,har tagit sem.lör o sön natt.Vi ska fira ett barnbarn som fyller 15 o heenes pappa som fyllde år igår.


Ha det gott alla vänner.

Kramiz till er alla.

 
 
Skånepågen

Skånepågen

6 oktober 2015 09:10

Vilka härliga rosor.
Vi har haft en härlig höst så här långt i alla fall med sol och riktigt varmt. Men snart så har vi nog nordanvindarna över oss.

http://aake.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

16 oktober 2015 10:45

Håller med pågen, vilka fina rosor.
Här börjar det ta slut i trädgården och bara inse att hösten är här. Inget att göra åt och bara inse fakta hur illa det än känns i hjärtat. Vissa människor älskar den här årstiden och jag förbannar dem *skojar* men om de inte vore så glada den här årstiden skulle det annars dra ner mig ännu mera. Så tur att vi är olika och kan smitta varandra med glädje bl a.

Ha en toppenhelg nu och att inte ha några garderober som du skrev i svaret hos mig måste vara hemskt. Fast man lär sig väl att leva så med antar jag men tänkte direkt på lösa garderober att ställa efter en vägg, -inget för dig kanske?

Kramar/S

http://sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marianne - 4 juli 2019 21:52

    En dag i midsommarhelgen,örde vi ner till Sudret.I Burgsvik var vi först i Hoburgshallen,o köpte lite frallor,sedan parkerade vi strax innan hamnen.Vandrade förbi campingen o ner till Valarviken,där vi fikade.   Vid Valarviken.   Vi...

Av marianne - 2 juli 2019 21:42

Vi har nu varit hemma i en vecka,tar lite paus från Gotland.Har en del o fixa med hemma,bla.behöver trädgården lite skötsel,   Tänkte visa lite bilder,från en förmiddagsvandring ,runt Sysneudd.     Vallmor längs vägkanten   Salepsrot....

Av marianne - 24 juni 2019 17:50

Två berg avverkades idag,på cykelturen.Vi började på Östergarns berget.Cyklade upp på en liten väg,mellan Östergarn o sandviken,vidare på Linnestigen mot Gammelgarn.     Överallt möts man av ett hav av Blåelden.     Ett torn inne i skoge...

Av marianne - 23 juni 2019 09:58

  I torsdags blev det en tur till Visby.Vi parkerade på galgberget +28,o ännu varmare nere i stan.Det blev en runda i Botaniskan o sen bort till Almedalen,innan vi tog Hästgatan upp till Östercentrum o Martas cafe för lite fika.     Blåeld m...

Av marianne - 18 juni 2019 11:17

Ett av våra favoritställen på ön,är Närsholmen ,där det nu lyser blått av Blåelden.Där finns även en fin fyr.Tyvärr såg vi inte orkiden Adam o Eva,där denna gång.     På väg ut mot fyren.   Fyr o Blåeld      "Odjur" i havet     ...

Presentation


Välkommen till mapes blogg.
Jag blir glad för en kommentar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Bloggbesökare


Ovido - Quiz & Flashcards