Alla inlägg den 17 juni 2015

Av marianne - 17 juni 2015 17:35

Termometern visar behagliga temperaturer,men vinden säger något helt annat,fy vad kallt det är i vinden.


Några raukar vid Vändburg

     

En liten "rabbis" (kanin)fanns massor på väg ner till Holmhällar.

     

Gamla fiskestugor med stentak.

     

Fetblad o Blåeld i vacker kombination.

 

Blåeld o kalksten   ,det är Gotland.

         

Nu är Blåelden riktigt blå,senare på sommaren har den bleknat mycket.

     

Jag tycker det liknar en kamel,andra tycker något annat, bara fantasin sätter gränser.

   

Fyren på Heligholmen.


Blåser jag inte bort inatt,så hörs vi kanske imorrn.

Ha en fin kväll alla vänner.

Kramiz till er.


Av marianne - 17 juni 2015 09:35

Gårdagen var solig,men kylig i vinden.Var o besökte en öppen trädgård i Levide,innan vi körde ner till våra vänner i Sandhamn.


 

Vackert Stille´ben av gjutjärnskrukor med taklök,mötte oss på muren.

Fick en ny ide,om hur jag ska göra med min Lejonfontän,(har en likadan).

   

Mysigt i växthuset.

   

Korstörne Sunburst,lyste vackert i solen

 

Många nyanser av blått.

 

Flera sittplatser i trädgården

   

Massor av Allium,som svävade över rabatterna.

 

Pion,glömde o fråga vilken sort.

 

Underbar Vallmo

 

Rosen Grootendorst,underbar Nejlikros,en sån kommer jag o köpa till min trädgård.

  Denna ros såg jag på vägen ut,så den vet jag inte heller vad det är för någon.


Kvällen avslutades hos vännerna,som vanligt när vi träffar dom,försvinner timmarna fort,så det blev sent innan vi var hemma.


Idag skiner solen,lite varmare än igår,inget planerat för dagen.


Ha det gott alla vänner.


Kramiz Marianne



Presentation


Välkommen till mapes blogg.
Jag blir glad för en kommentar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Bloggbesökare


Ovido - Quiz & Flashcards