Alla inlägg den 19 maj 2016

Av marianne - 19 maj 2016 19:32

igår körde min lillasyster Lena o jag tillsammans med ett par kusiner Yvonne o Christina,till vår äldsta kusin Gösta .Han bor på Kållandsö,så vi hade långt o köra,ca 40 mil enkel resa.Lena var snäll o ställde upp för o köra tre pensionärer.

Resan startade kl 7.45 vi var framme strax efter 12.

Framme blev det först en rundvandring i deras mysiga hus,där Gösta gjort många detaljer själv.Han är så duktig.Efter det bjöd Ulla på god middag,mätta o belåtna gick vi ut i trädgården.Fick många tips av Gösta,gäller o passa på när man kan rådfråga ett proffs.


Här följer lite bilder från trädgården.


                           

Trädgårdsprat,kusiner emellan.

 

Deras hus ligger inbäddat i grönskan.

 

En av två kaffegrottor.

 

När vi lämnat Gösta  o Ulla,körde vi till Läckö slott,det ligger så nära.

         

Fina målningar i valven.

     

Många informationsskyltar.Hoppas vi kan köra upp till Läckö fler gånger,o då även se trädgården på Läckö.


Lena o jag var hemma strax efter 12,då var man trött.Värst för Lena som körde hela vägen.


Ha en skön kväll.


Kramiz till er alla.  


Presentation


Välkommen till mapes blogg.
Jag blir glad för en kommentar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Bloggbesökare


Ovido - Quiz & Flashcards