Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Slottet

Av marianne - 23 november 2010 18:13

Har hämtat ett paket från Broarne,det innehöll ett Slott.Jag har önskat mej ett sedan jag såg det första gången.De är så fina dessa ljushus i zink.Behöver något som lyser upp i vintermörkret.

Idag har det ösregnat hela dagen,på vissa ställen i skåne har det visst snöat.Hoppas vi klarar oss från snön,men jag tvivlar, de säger på radion att vi ska få eländet i natt.

Nya gardiner har kommit upp i sovrummet,blev så fint.Vita med en beige rand o fransk text på.Påminner om de jag har i stora rummet.     

Ska måla ljusstakarna som ska va i köket,har tröttnat på träfärgade.Nu ska de bli vita.

Ha det gott alla kära vänner.

Kramizar till er alla

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

24 november 2010 00:22

Oh, vad snyggt! Både gardinerna och slottet. Ett sånt slott skulle jag kunna tänka mig ;-)
Massor med ljus går det åt i vintermörkret.

Kram o ha de bra
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Ingen bild

vickan

24 november 2010 09:58

Fint slott=) passar bra i "Herrgården" ;) alltid kul med nya saker som förgyller tillvaron e detta tråkiga väder...

 
Sanna

Sanna

24 november 2010 15:31

...men vad du pysslar och vad fint du får det. Gillar både gardiner och det fina slottet. Där skulle man bo *flinar*

Skoj att se vad andra dekorerar sina hem med. Så tack för titten.
Ha en goer fortsättning på dagen också! /Kram.

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
skånepågen

skånepågen

24 november 2010 20:36

Slottet ser mysigt ut. Tänk ändå vad grejer / prydnadssaker det finns.
Är det värmeljus i det ?

http://aake.bloggagratis.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

24 november 2010 20:46

Hej, hej.
Joo, visst låter det lite tokigt kanske, men det är rätt härligt att bara ströva omkring med hundarna. Är man bara rätt klädd, typ en mumie, så går det bra. Kan tillägga att det inte blev någon rask promenad, hihi.

Ha det så bra
Kram
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Sanna

Sanna

25 november 2010 14:36

Jag kikade in på sidan igår och blev frestad att också köpa ett tennhus. Ska fundera lite till då de hade fler frestande saker.

Kramisar!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

26 november 2010 15:19

Du får visa sedan vilket av husen du beställer. Jag har nu skickat efter slottet och tycker det var öppet och luftigt. Kommer att passa bra till mina tennsaker som kommer stå bredvid.

Trevlig helg marianne och ha det riktigt gott. Kramisar i mängder...

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

26 november 2010 16:49

Sanna va kul att du oxå har beställt slottet.Jag är så glad för mitt.
Skånepågen det får plats tre värmeljus i det,lyser så vackert.
Ha det gott

http://mapes.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marianne - 4 juli 2019 21:52

    En dag i midsommarhelgen,örde vi ner till Sudret.I Burgsvik var vi först i Hoburgshallen,o köpte lite frallor,sedan parkerade vi strax innan hamnen.Vandrade förbi campingen o ner till Valarviken,där vi fikade.   Vid Valarviken.   Vi...

Av marianne - 2 juli 2019 21:42

Vi har nu varit hemma i en vecka,tar lite paus från Gotland.Har en del o fixa med hemma,bla.behöver trädgården lite skötsel,   Tänkte visa lite bilder,från en förmiddagsvandring ,runt Sysneudd.     Vallmor längs vägkanten   Salepsrot....

Av marianne - 24 juni 2019 17:50

Två berg avverkades idag,på cykelturen.Vi började på Östergarns berget.Cyklade upp på en liten väg,mellan Östergarn o sandviken,vidare på Linnestigen mot Gammelgarn.     Överallt möts man av ett hav av Blåelden.     Ett torn inne i skoge...

Av marianne - 23 juni 2019 09:58

  I torsdags blev det en tur till Visby.Vi parkerade på galgberget +28,o ännu varmare nere i stan.Det blev en runda i Botaniskan o sen bort till Almedalen,innan vi tog Hästgatan upp till Östercentrum o Martas cafe för lite fika.     Blåeld m...

Av marianne - 18 juni 2019 11:17

Ett av våra favoritställen på ön,är Närsholmen ,där det nu lyser blått av Blåelden.Där finns även en fin fyr.Tyvärr såg vi inte orkiden Adam o Eva,där denna gång.     På väg ut mot fyren.   Fyr o Blåeld      "Odjur" i havet     ...

Presentation


Välkommen till mapes blogg.
Jag blir glad för en kommentar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Bloggbesökare


Ovido - Quiz & Flashcards