Alla inlägg den 7 juli 2012

Av marianne - 7 juli 2012 19:36

Efter en natt med åska o regn (3mm)vaknade vi upp till en solig men en dag med hög luftfuktighet,svetten lackade så fort vi rörde oss.Trots det gick vi upp till Burgsviks marknad,som startade idag,lite mindre utbud än förra året.Köpte ett tovat skinn för o ha på en pall.

En av de som jobbar här är" TV-bonden" Fredrik,en mycket trevlig kille, han klippte gräset här idag o då berättade han att Ljugarn hade fått 40mm regn inatt,i Slite hade de fått 15mm.De säger att vi ska få "oväder"här inatt oxå,vi får väl se.


En liten promenad har jag gått idag,bilderna är från den.

 

Dimman syntes i slutet av vägen,när jag gick ut,sen lättade den.

   

När dimman lättat syntes även Vindkraftverken vid Näsudden

   

Denna gång satt fjärilen stilla så jag fick en bild.


Ha det gått alla vänner.


Kramiz till er alla



Av marianne - 7 juli 2012 19:36

Efter en natt med åska o regn (3mm)vaknade vi upp till en solig men en dag med hög luftfuktighet,svetten lackade så fort vi rörde oss.Trots det gick vi upp till Burgsviks marknad,som startade idag,lite mindre utbud än förra året.Köpte ett tovat skinn för o ha på en pall.

En av de som jobbar här är" TV-bonden" Fredrik,en mycket trevlig kille, han klippte gräset här idag o då berättade han att Ljugarn hade fått 40mm regn inatt,i Slite hade de fått 15mm.De säger att vi ska få "oväder"här inatt oxå,vi får väl se.


En liten promenad har jag gått idag,bilderna är från den.

 

Dimman syntes i slutet av vägen,när jag gick ut,sen lättade den.

   

När dimman lättat syntes även Vindkraftverken vid Näsudden

   

Denna gång satt fjärilen stilla så jag fick en bild.


Ha det gått alla vänner.


Kramiz till er alla



Presentation


Välkommen till mapes blogg.
Jag blir glad för en kommentar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Bloggbesökare


Ovido - Quiz & Flashcards