Alla inlägg den 15 juli 2012

Av marianne - 15 juli 2012 18:03

Regnet som började igår kväll,höll på till tidigt imorse,o regnmätaren visade 21mm.Dagen har sen varit solig men blåsig(,börjar bli tjatigt o skriva blåst varenda dag)men det har blåst mycket denna sem.Temperaturen är nu +19 i skuggan o kl är 18.30


Vi cyklade ner till fyren i Valar o plockade Nejkon,ser ut som smultron,fast de har kronbladen kvar o smakar lite annorlunda.


Fortsatte sen ner mot Västlands o ut mot stora vägen,där vi bestämde att vi kör mot Hamra.Där stannade jag o fotograferade orkideer,som ännu blommade.I Hamra upptäckte vi att det var Hamradagen,som vi hade glömt bort,när vi kom var det nästan slut,vi hörde Di sma under jordi när de sjöng sista låten innan de packade ihop.Stannade till vid Hamra krog o tittade in i verkstan o butiken.Nej jag handlade inte,fast det var frestande.


 

Så här ser Nejkon ut,kommer ihåg när jag såg dom första gången.Då vågade jag inte smaka,visste inte vad det var för något.Läste sen i en bok att det var ätliga bär.

  

Skogsväg mot Västlands.


 

Samma väg åt andra hållet

 

Dessa orkideer växte utmed vägkanten,på väg mot Hamra

     

Ett hav av Prästkragar

 


Ingången till Hamra krog o krukmakeri.


Som vanligt stämde inte väderprognosen,de sa regn o vi har haft sol.


Ha det gott alla vänner


Kramiz till er alla


Presentation


Välkommen till mapes blogg.
Jag blir glad för en kommentar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Bloggbesökare


Ovido - Quiz & Flashcards