Alla inlägg den 1 juni 2016

Av marianne - 1 juni 2016 21:00

Gårdagens utflykt resulterade i så många bilder ,så jag får dela upp dom i två inlägg.Idag blir det bilder från en hel del fina hus som finns i Visby.


 

Den vackra domkyrkan o lite ruiner.

 

En liten duva sittandes i ett prång i muren.

   

Det minsta huset på Klinten

         

Ett underbart Blåregn.

   

Två duktiga hantverkade,såg till att huset fick en vacker gul färg.

 

Ett gammalt uthus.

         

Residenset här bor landshövdingen

 

Gamla residentet.Jag har en dröm,det är att få komma in här,ska finnas många vackra väggmålningar.

 

Ett modernt inslag i den gamla miljön.

     

Så här ska visst det gamla slottet Visborg,sett ut.

 

Snett o vinnt,men vackert.

       

Pepparkakshuset med domkyrkan i bakgrunden.

 

Så vackra blomlådot.

 

Underbar dörr.

         

Denna gamla bödelstuga från 1690,är till salu.Utgångspris är på 4 250 000.Boarea är på 50 kvm,tomtarea på 224kvm.Funderar på om jag ska lägga ett bud   ,fast det är visst flera som redan lägger bud, så jag har väl ingen chans.


I dag har vi haft en riktig slappedag i solskenet.


Ha en skön kväll alla vänner.


Kramiz   


Presentation


Välkommen till mapes blogg.
Jag blir glad för en kommentar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Bloggbesökare


Ovido - Quiz & Flashcards