Alla inlägg den 5 juni 2016

Av marianne - 5 juni 2016 17:10

Lite svalare idag,fm.var solig men lite sval vind,satt ute o läste klart min deckare.Emilie Schepp kan jag rekommendera,hon skriver otroligt bra o spännande.

Efter lunch körde vi till en loppis,fyra kvinnor som jag följer på instagram,hade loppis.Så jag visste att det skulle va fina saker,synd bara att man inte kunde köpa  allt som lockade.


Sen bar det vidare till Djupvik o Ekstakusten.Då hade det tyvärr mulnat upp,så det blev inte samma intryck som det brukar va.


 

Djupviks gamla fiskeläge.

           

Hamnen i Djupvik,När vi åkte till Lilla Karlsö,för några år sedan,åkte vi härifrån.Numera får man åka med den stora Karlsöbåten ,om man ska till "Lillön".Den utgår från Klintehamn.

   

Bodarna på Lilla Karlsö,taget från Kronvalls.

 



 

Linne´s ask på Stora Karlsö

 

Vippfyr vid Kronvalls fiskeläge.

   

Övernattningsstuga

Interiörbild från stugan

 

Fiskeredskapen upphängda i ett hörn.

     

Blåelden börjar o blomma.

 

Två vrak med Karlsön i bakgrunden.

 

Denna har kommit långt i sitt förfall.

 

Väldigt lågt vattenstånd,tror aldrig jag sett så mycket av stranden.


Temperaturen visar nu +15,kallaste kvällen vi har haft.I förtält o husvagn är det varmt o gott.

Ha en skön kväll alla vänner.


Kramiz   


Presentation


Välkommen till mapes blogg.
Jag blir glad för en kommentar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Bloggbesökare


Ovido - Quiz & Flashcards