Alla inlägg den 30 juni 2016

Av marianne - 30 juni 2016 19:50

Varit hemma några dar,hunnit med o rensa de flesta rabatterna o köra 7 maskiner tvätt.Vädret har varit skiftande,i tisdags soligt o varmt,så då fixades trädgården o en hel del tvätt.Onsdagen bjöd på blandat väder,förmiddagen var fin,på eftermiddagen var det en hel del regnskurar.Idag har det oxå regnat,nu ikväll visar sej solen.Då gick jag ut med kameran,var även ute igår kväll med kameran.


   

Blåregnet har kommit igång,nästa år hoppas jag det börjar o klättra.I bakgrunden Louice Bugnet.

 

Flammentans

Avenbokshäcken (60 st plantor)planterade vi innan vi åkte till Gotland.

   

Hela rosen bersån.

 

Pink grootendorst,i bakrunden ,en vit av samma sort.

 

Maidens Blush en underbart doftande albaros.

       

I denna rabatten blommar inget nu,får väl fundera på vad jag ska plantera,som blommar efter försommarfloret.Fjärilsbusken klarade inte vintern,så den har jag fått ta bort.

I dena rabatten är det mesta på tillväxt,planterade den förra året.

   

Hansahäcken växer o frodas,den var här när vi köpte huset.

 

Här växer doftschersmin,smällspirea o snöbollsbuske.

 

Honungsrosen i en ställning,som min son svetsat,för o ha ved i.

 

Olika Agapanthus,de bredbladiga är nyligen omplanterade,så de blommar inte detta år.de smalbladiga är det knoppar i.

 

Översikt av framsidan.

Kungsljus har vi lite överallt i trädgården.

   

Leonardi da Vinci

 

Viridiflora,den gröna rosen.

 

Maidens Blush

 

Bonika

 

Mme Boll

  

Maiden Blush

   

Lyckefynd

Digitalis

 

Pelargonier på verandan

   

Uteplats jag gjorde iordning,innan semestern.

 

Vi har lite till o fixa här hemma,innan vi kan åka tbx till Gotland.Planen är att vi ska åka tbx den 11/7,får se om vi hinner,har inte bokat än.


Ha en skön kväll alla vänner.

Kramiz


Presentation


Välkommen till mapes blogg.
Jag blir glad för en kommentar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Bloggbesökare


Ovido - Quiz & Flashcards